Image
Zabava

USPON I PAD ADIDAS NMD MODELA

 
02.12.2022.
0

Ako biste danas morali da pogodite koja je patika izazvala stampedo na Tajvanu, kampovanje preko noći u Velikoj Britaniji i potpuni haos na Tajlandu, Adidas NMD verovatno nije prvi izbor koji će vam pasti na pamet, ali do 2016.godine, sve je to uradio upravo ovaj model.

Kolekcionari patika sa kratkim pamćenjem su možda zaboravili, ali u sneaker kulturi i celokupnom hajpu oko patika, bilo je vremena kada je NMD vladao.

2015.godine, Adidas Originals je bio najpopularniji brend na drustvenoj mreži Instagram, a za to postoje i podaci koji to dokazuju. Prema istraživanju britanskog grafičkog dizajnera Dena Fribairna, Adidas Originals je te iste godine prikupio preko 78 miliona lajkova na Instagramu, što je skoro jednako Nike-u, Jordan-u i Converse-u zajedno.

Prvi ključni momenat se desio 2014.godine, kada je Adidas preuzeo u svoje redove trojicu dizajnera iz Najkija, Marc Dolce-a, Denisa Dekovića i Mark Miner-a. Kasnije su ti isti dizajneri primili tužbu od svog bivšeg brenda koji je tvrdio da su ukrali poslovne tajne i ideje i prekršili svoje sporazume o nekonkurentnosti, a tužba je bila adresirana na iznos od 10 miliona dolara. Ubrzo po prelasku u Adidas, ovaj trio je otvorio dizajnerski studio u Bruklinu.

Još jedan od ključnih momenata bilo je Adidasovo, sada već prekinuto partnerstvo, sa Kanye West-om, koji je u to vreme tek prekinuo saradnju sa Nike-om i želeo je da razvija svoju modnu imperiju. Za Adidas, ovaj potez je značio namernu odluku da se poveća prisustvo brenda na američkom tržištu, kao i spajanje lifestyle i sportswear dizajna. Tokom NBA All Star Weekenda u februaru 2015.godine, saradnja je debitovala prvim Yeezy modelom, Yeezy Boost 750.

Ye-ov kulturalni uspon, pomešan sa jedinstvenim dizajnom patike, pomogao je ovom modelu da postane jedan od najzanimljivijih Adidas proizvoda, a takođe je pružio iskru za sledeća Boost izdanja ovog brenda.

Originalni crno-ljubičasti Ultra Bosot izašao je 11. februara , tri dana pre Yeezy Boost 750 modela, ali je tog leta Ultra Boost postao omiljena patika entuzijasta koji patike ne koriste u svrhe sporta. Tokom maja meseca iste godine, Kanye je primećen kako nosi ovaj model i na taj način je pokazao i dokazao svoju sposobnost da pokrene brend napred. Osim ove OG boje, više puta je fotografisan u istoj silueti u Triple White colorway-u, pa je i potražnja za ovom bojom bila još veća.

Prema podacima osnivača Stock X-a, prisustvo Adidasa na tržištu u 2014.godini je iznosilo manje od 1%, ali je do 2015.godine poraslo na otprilike 20%, uglavnom zahvaljujući Ultra Boost-u i Yeezy-u.

Adidas Originals je 9.decembra 2015.godine u New Yorku održao event kako bi predstavio NMD, a Till Jagla, bivši šef koncepta obuće u Adidasu veruje da je event bio uspešan zbog strategije koja je korišćena za promociju ovog modela. Dva dana kasnije, NMD je predstavljen publici, a cena je iznosila 170 dolara. Model je imao gornjište nalik čarapi koje sadrži Primeknit tehnologiju pletenja, dok je Boost djon imao elemente retro dizajna iz 80.-ih godina. Brend je na ovaj način uspešno izbalansirao prihvatanje retro karakteristika dok je istovremeno utkao i moderne elemente na silueti.

Dok je fokus za Ultra Boost bio da se napravi najbolja patika za trčanje na svetu, NMD je prešao na izradu lifestyle patike koje bi se nosile u najrazločitijim prilikama. NMD R1 OG je odmah postao hit u svetu i na svom vrhuncu je imao resell vrednost od 1000 dolara, što je u tom trenutku iznosilo pet puta više od maloprodajne cene.

Uprkos svim potezima Adidasa, Nike je bio daleko od ćutanja u 2015.godini, i kao odgovor je izbacio brojne popularne siluete. Najistaknutiji modeli kojima je Nike uzvratio udarac bili su Air Jordan 1 “Chicago,” the HTM x Kobe X Elite Low, Air Jordan 4 ’Oreo’, Flyknit Racer ‘Multicolor 2.0,’ i Nike Sock Darts.

Sa druge strane, Adidas je nastavio snažan zamah sa još boljim performansama u 2016.godini, vođen višestrukim NMD bojama i kolaboracijama. Brza pretraga na Stock X portalu će dati rezultat od oko 162 boje NMD siluete od januara do decembra 2016.godine. Uprkos tome što mnoge od njih spadaju u kategoriju general release-a, svi modeli su brzo rasprodati, što je izazvalo globalnu pomamu. Širom sveta, prodavnice su videle fanove koji su satima stajali u redu kako bi došli do Adidas NMD-a.

Neki od najzapaženijih i najtraženijih bili su ’Primeknit White’, ’Pitch Black Friends and Family’, ’White Mountaineering x NMD City Sock’, ’A Bathing Ape x NMD’, kao i ’Nice Kicks x NMD’.

NMD Human Race (Hu), u kolaboraciji sa Pharell-om, takođe je debitovao 2016.godine u žutoj boji sa izvezenim rečima ’Human Race’ preko gornjišta. Patike su odmah rasprodate i još uvek su jedne od najvrednijih NMD uz vrednost od oko 1500 dolara.

Do kraja godine , kolekciji je dodato još nekoliko boja ja ispisima jedinstvenih ’Human Race’ motiva, a sve je to zajedno pomoglo da se učvrsti značaj Hu-a.

2017.godine, Adidas Originals je objavio još skoro 200 modela, i uprkos prezasićenju tržišta, postao je drugi po veličini brend sportske obuće u Severnoj Americi, i na taj način je to mesto preuzeo Jordan brendu. Tom, još jednom snažnom godinom, Adidas je nastavio da objavljuje još više boja i povećava svoju ponudu širom sveta.

Sredinom 2017. do 2018.godine, Nike-ova strategija se pomerila na podsticanje saradnji sa relevantnijim partnerima. Ovo je na kraju pomoglo brendu da povrati zamah na sekundarnom tržištu, pri čemu su dve najveće kolaboracije bile sa Virgilom Ablohom (’The Ten’), i Travis Scott-om.

Realizovana strategija partnerstva kompanije Nike u kombinaciji sa prezasićenošću tržišta NMD modelima, dovela je do toga da momentum koji je Adidas generisao, brzo izbledi do 2018.godine, a to je rezultovalo ciklusom koji je hajp ponovo vratio na Nike brend.

Danas, većina NMD modela, na resell tržištu možete pronaći za cenu koja je čak i niža od maloprodajne vrednosti, ali je partner brenda Pharell ipak pomogao da franšiza donekle bude relevantna u razgovorima o patikama.

Njegova uspešna Hu linija, učinila ga je savršenim saradnikom za debitovanje Adidas NMD S1 modela u junu 2021.godine putem, sada izbrisane objave na Instagramu. Objava nije imala informacije o lansiranju modela ali je pomogla u generisanju razgovora o tome šta je Adidas novo pripremio. Ovaj model je konačno predstavljen širem auditorijumu 22.septembra po ceni od 180 dolara i sve količine su ubrzo rasprodate, a sada na Stock X-u vrede i više od 500 dolara.

NMD je imao jak odjek kod svojih ljubitelja tokom svoje vladavine, jer se zalagao za inovacije, udobnost i nove tehnologije kada je to bilo potrebno, ali je na kraju prestao da pomera granice i odlučio se na proizvod kao krajnji cilj uspeha.

Iako izgleda malo verovatno da će se NMD ikada vratiti svojoj nekadašnjoj slavi, preostaje vreme koje će to pokazati, a Till Jagla i dalje gaji nadu i veruje da tako uspešan proizvod uvek može da postigne snažan povratak.

via complex.com