Image
Zabava

REGISTROVAN PATENT LEGENDARNE NAJKIJEVE SILUETE

 
28.06.2021.
0

Posle 35 godina od prvog predstavljanja jednog od najpoznatijeg modela na svetu, Air Jordan 1, AMERIČKI ZAVOD ZA PATENTE I ŽIGOVE (USPTO-United States Patent and Trademark Office) je zvanično zaštitio dizajn Air Jordan 1 modela.
Legendarna silueta koja je videla svetlost dana 1985.godine je do danas imala bezbroj kopija i modela koji samo zbog određenih detalja liče na nju. Veliki trgovinski lanci kao što su K-Mart i Target su imali svoje proizvode koji jezivo liče na AJ1, međutim Nike je i tu prepoznao svoju šansu za udarac , pa su sami proizveli jeftiniju ’KNOCK-OFF’ varijantu – takozvani ’AJ KO’.
Poslednjih godina je Air Jordan 1 zabeležio najveću popularnost još od svog debija pre tri i po decenije, zajedno sa kopijama, kršenjima originalnog logotipa i raznim rimejkovima i remiksovima originalnog AJ1 modela. 

31.jula 2020.godine, Nike je podneo zahtev za zaštitni znak Air Jordan High, Low, i Low SE. 
Zaštitni znak je objavljen za potencijalno protivljenje u decembru 2020.godine, a poslednjeg dana, advokati kompanije Vans su zatražili produženje od 90 dana, kako bi se usprotivili na sva tri zahteva. Bilo kako bilo, tih 90 dana je proteklo bez ikakvih protivljenja, tako da su prvog juna 2021.godine sva tri trejdmarka zaštićena.

’’Sad kad imaju ovu registraciju, to im pomaže na tri načina’’, kaže Zak Kurtz, advokat specijalizovan za sektor sportske opreme.
’’Prvo, sada kada Najki ima registrovan zaštitni znak, imaju mogućnost da odu u američku carinu kako bi carina i granična zaštita mogli da pomognu u zapleni robe koja krši autorska prava u ulaznim lukama. Dalje, sa registrovanim zaštitnim znakom na saveznom nivou, savezni sudovi su nadležni za sporove, što sam postupak čini mnogo skupljim i težim u odbrani za one koji krše autorska prava, od lokalnih ili državnih sudova. Na kraju i najvažnije, prema saveznom zakonu, Najki ima pravo na čak trostruku odštetu ako sud utvrdi da je stranka svojevoljno povredila njihov žig.’’
S obzirom na to da se mnoštvo robe prodaje i putem digitalnih platformi, zaštitni znak će Najkiju takođe omogućiti da koristi programe koji vlasnicima autorskih prava daju mogućnost da prepoznaju artikle koji su mnogo puta do sada samo jednostavno malo izmenjeni u vidu zamućenog znaka ili tako što se malo promeni oblik artikla, ali sada kada Najki ima autorsko pravo na kompletnu siluetu Air Jordan 1 modela, neće biti dovoljno samo blurovati swoosh kako bi artikal ostao dostupan za kupovinu.
Do sada nije poznato da li je Najki već slao pisma o odricanju od bilo koje stranke, ali sa trejdmarkom u ruci, pitanje je vremena kada će stranke koje ugrožavaju Najkijevu registrovanu siluetu dobiti i odgovarajuću tužbu za to.


Izvor: nicekicks.com