Da li bi ste dali hiljade dolara za obuću koju nećete nositi?
Nike i RTFKT su izbacili novu sneaker NFT kolekciju i neki od ponuđenih modela već imaju šestocifrenu cenu. Vodeći proizvođač sportske opreme je par godina u crypto-industriji sa svojom Crypto Kicks kolekcijom, ali popularnost nije rasla sve do kolaboracije sa poznatim digital clothing brendom RTFKT (da, digitalna moda već uveliko postoji).
U međuvremenu Nike je izbacio i MNLTH kolekciju, koja je obuhvatila oko 20000 loot box-eva gde su se naravno u nekima od njih nalazile i patike. Pre otkrića da su se u njima nalazile patike, misteriozne kutije su dostizale cenu i do par desetina hiljada dolara.
Prateći stope mnogih modnih brendova kao sto je Gucci, Nike se u kriptosvetu bazira uglavnom na dizajnu sneaker NFTjeva a Nike Dunk Genesis x RTFKT kolekcija omogućava da se se dizajn patika menja u zavisnosti od želje vlasnika korišćenjem mnogih dostupnih skinova, a pored toga mogu da se dodaju mnogi drugi elementi poput svetlećih detalja ili lebdećih Swoosh-eva.
Kako sve to funkcioniše? Otprilike, korisnik mora da kupi osnovni model patike, a nakon toga će moći da upgradeuje, usavrši i da stvara nove skinove patike, a putovanje RTFKT ekosistemom će korisniku ogućiti otključavanje novih skinova i novih opcija za dizajn.
Prosečna cena ovih „modela“ se kreće od 6 do 10 hiljada dolara, dok se neke varijante uveliko prodaju po ceni od preko 100 hiljada dolara. Što se tiče cena skinova, cene se penju i do 40 hiljada dolara, a neki skinovi dostižu cene i preko 400 hiljada dolara na aukcijama. Što se tiče aukcija, RTFKT je na svojoj Opensea web stranici upozorio korisnike da biduju samo skinove i druge dizajne, jer bidovanje već postojećih, „kupljenih“ modela može loše da utiče na ceo blockchain.
Vi kao korisnik naravno nećete nikad biti u prilici da nosite svoje Kripto modele, mada nikad se ne zna, možda kroz koju godinu Nike otključa tu opciju i omogući korišćenje nekakvog KryptoiD programa. Ali za sad bi ste mogli da se hvalite u društvu koristeći Snapchat AR filter sa svojim modelom i da vidite približno kako bi vam taj model stajao uživo.
Pored ovakvih izleta u metaverse, Nike je stvorio i svoj „Nikeland“ u saradnji sa Robloxom, gde se korisnici mogu sastajati, igrati razne igre i hvaliti svojim digitalnim kolekcijama Nikeove obuće i odeće.
Da li je ovo trenutni trend ili je ovo pogled u veoma blisku budućnost, videćemo jer kriptosvet preti da bude ozbiljan deo svakodnevnice i nešto bez čega nećemo moći da zamislimo naše živote u godinama koje dolaze.
(izvor twitter.com opensea.com, pcgamer.com )