Image
Zabava

NOVI KRALJ KOLABORACIJA

 
26.07.2021.
0

U eri kolaboracija, još jedno ime beleži rekorde u prodatim komadima sa njegovim imenom, on je Bad Bunny.

Živimo u kulturi unakrsnog oprašivanja. Snage tehnologije i globalizacije srušile su kulturne granice, a raznolike struje mode, muzike, umetnosti i dizajna, vrtoglavim tempom se preklapaju i smenjuju. U sneaker kulturi, kolaboracije su postale glavni pokretač i stila i hajpa. Spajanje različitih kulturnih perspektiva za stvaranje novih oblika, kolaboracije su postale metafora naše kulturne ere i najčistiji oblik istraživanja.

Regeton izvođač ’BAD BUNNY’ je do sada vredan samo tri kolaboracije i već je inspirisao stratosferske nivoe potražnje.

Od instant rasprodaja do nerealnih resellova, potpuno je neobjašnjivo kako nastane hajp oko bilo čega što BAD BUNNY dodirne.

Tvrdnja da Bad Bunny ima potencijal da postigne istu jačinu kolaboracija kao što su Kanye West, Travis Scott, Pharrell, ili Virgil Abloh, možda zvuči besmisleno uzimajući u obzir da je on relativno nov, da kažemo rookie u toj igri.

Ali ako pažljivo pogledamo podatke o cenama patika, iznenađujuće možemo da kažemo da je na pravom putu.

Evo zašto je Bad Bunny možda novi kralj kolaboracija.

PRAVI TRENUTNI UTICAJ

Kada pogledate najveće kolaboracije kojima se trguje na StockX-u, i nivo potražnje koji oni podstiču, teško je reći da je trenutno Bad Bunny kralj u sneaker kolaboracijama. Na primer, Air Jordan 1 High Travis Scott dostiže cenu od $2000 i cene svakodnevno rastu. Ali, ako pogledamo uticaj koji je Bad Bunny napravio sa svojom prvom kolaboracijom, i uporedimo sa debitatntskim nastupima drugih kolaboracija u poslednjih 5 godina, dolazimo do toga da je on zapravo u velikoj prednosti u odnosu na ostale.

Grafikon iznad pokazuje prosečne nedeljne premije za debitantske kolaboracije sa muzičarima, u proteklih 5 godina. Za ovu analizu, svaki release je morao da bude prva kolaboracija. Takođe su izuzeta izdanja koja su potpuno nove siluete kao što su New Blance Vision Racer (Jaden Smith) i Puma Creeper (Rihanna). Upravo ovo omogućava da izlolujemo uticaj nekog umetnika i izmerimo koliko je njegov doprinos uticao na cene u odnosu na prethodne verzije istog modela.

U poslednjih 5 godina, Adidas Forum ’Bad Bunny’ postavio je najveću nedeljnu premiju na StockX-u, za debitantsku kolaboraciju sa nekim muzičkim izvođačem.

Rastom cena od 330%, kolaboracija sa Bad Bunny-em su daleko ispred svojih rivala čije su debitantske kolaboracije bile ispod 200% uvećanja cena. Da biste razumeli jačinu njegovih kolaboracija, morali biste da se vratite u eru Kanye-a i Pharrella. Čak ni Travis Scott i J Balmin nisu uradili to sto je uradio Bad Bunny.

Adidas FORUM je jedan od najpoznatijih Adidasovih retro modela namenjenih za košarku, čiji koreni datiraju još iz 80-ih godina. Uprkos tome sto u Adidasovom katalogu stoje kao klasik, model nikada nije doživeo značajnije kretanje na sekundarnom tržištu. Ako izuzmemo Bad Bunny kolaboracije, prosečni Adidas Forum drži samo 16% resale premije. Nasuprot tome, Bad Bunny Forum dostižu nebeske cene od njihovog pojavljivanja čineći ih najskupljim Adidas Forumima u istoriji StockX.

Da biste dostigli kraljevski status u svetu muzičkih kolaboracija, morate imati veliki influens, bez obzira na proizvod. Do sada smo videli velikane kao sto su Kanye West, Travis Scott, Pharrell, koji su dokazali kakav uticaj imaju na tržištu patika. Međutim, Bad Bunny čak ima veliki uticaj i van sneaker kulture, tako da je uspeo da postigne rekorde na resale tržištu svojom prvom kolaboracijom sa brendom CROCS.

Protekle godine, CROCS se udružio sa brojnim umetnicima, iz različitih mužičkih žanrova, kako bi stvorio jednistvene modele i kolaboracije. Na grafikonu ispod možete videti najskuplje i najuspešnije kolaboracije Crocs-a. Još jednom, Bad Bunny je i tu daleko ispred konkurencije.

Još uvek je prerano da Bad Bunny-a proglasimo novim kraljem kolaboracija, jer bi tu nagradu, većina ljudi koja je aktivna u sneaker kulturi, tu nagradu i dalje dodelila Travis Scott-u, čiji brend šalje prejake talase na bilo koje tržište, pa čak i u industriji pića. Ali u ovoj fazi Bad Bunny je očigledno u prednosti u odnosu na većinu muzičara nakon njihovih prvih kolaboracija.

Daćemo mu još vremena i još kolaboracija pa ćemo onda videti da li je Bad Bunny zaista hype koji je napravljen da traje.

Izvor i foto: StockX